Тема: Основи загальновійськового бою.

Заняття: теоретичне.

Навчально- виховна мета:

1. Ознайомити учнів з характеристикою сучасного загальновійськового бою.

2. Ознайомити учнів з поняттям «ВОГОНЬ» у загальновійськовому бою та його видами, поєднання «ВОГНЮ» з маневром.

3. Виховувати почуття поваги до тактичної підготовки як до основної військової науки.

Навчальні питання:

1. Поняття про бій, види бою

2. Суть, характер і принципи сучасного загальновійськового бою

3. Види вогню та манеру, їх значення в бою

4. Екіпіровка військовослужбовців

Метод проведення: розповідь, бесіда, робота в парах.

Місце проведення: кабінет.

Час: 45 хв.

Матеріальне забезпечення: мультимедійна система, плакати, підручник.

Структура уроку

1.Вступна частина – 12 хв.

1.1. Шикування, рапорт, привітання.

1.2. Огляд зовнішнього вигляду, перевірка присутності учнів на уроці.

1.3. Стройове тренування:

1) повороти на місці;

2) вихід зі строю.

1.4. Опитування:

1) Кого називають «комбатантами»? (Особа, яка входить до складу збройних сил країн, які перебувають у стані військового конфлікту, і має право безпосередньо брати участь у військових діях, дотримуючись законів та звичаїв війни).

2) Що таке «методи ведення війни» і які з них заборонені під час ведення воєнних дій Міжнародним гуманітарним правом? (Способи застосування засобів війни. Заборонено: зрадницьке поранення; убивство полонених; напад на осіб, які покидають на парашуті літак; віддача наказу нікого не залишати живим; убивство парламентера; незаконне використання парламентського прапора; примушення воювати на своїй стороні; здійснення геноциду; ураження цивільних об’єктів; атака на заклади соціальної сфери)

3) Що таке «засоби ведення війни» і які з них заборонені під час ведення воєнних дій Міжнародним гуманітарним правом?(Зброя й інші засоби, які використовують збройні сили у війні для перемоги над противником. Заборонені: розривні й запальні кулі; хімічна зброя; біологічна та токсична зброя; лазерна зброя; засоби впливу на природнє середовище)

1.5. Оголошення теми, мети, навчальних питань та порядку їх опрацювання.

(Слайд 1)

2. Основна частина – 30 хв.

(Слайд 2)

Робота з текстом з Бойового статуту Сухопутних військ ЗСУ

Частина IIІ. Взвод, відділення, екіпаж танка

Основи загальновійськового бою – це система визначень, понять і категорій теорії і практики підготовки та ведення бою військовими частинами та підрозділами родів військ Сухопутних військ.

Тактичні дії – це організовані дії військових частин і підрозділів під час виконання поставлених завдань.

Основними формами тактичних дій є бій, удар і маневр.

2.1. Поняття про бій.

Робота з класом

Спочатку з'ясовую, як учні розуміють поняття «БІЙ». Відзначивши найвдаліші формування, даю визначення БОЮ, наголошую, що БІЙ – єдиний засіб досягнення перемоги над супротивником.

(Слайд 3)

БІЙ - як основна форма тактичних дій військ – це організовані й узгоджені щодо місця, часу, ударів, вогню і маневрів дії війська з метою знищення противника або відбиття його ударів в обмеженому районі впродовж короткого часу.

(Слайд 4)

Завдання

З терміну визначити умови ведення, складові та мету бою.

Опитування учнів

СУЧАСНИЙ ЗАГАЛЬНОВІЙСЬКОВИЙ БІЙ ведеться об'єднаними зусиллями військ, які беруть в ньому участь, із застосуванням:

· Танків;

· Бойових машин;

· Бронетранспортерів;

· Артилерії;

· Протиповітряної оборони;

· Літаків;

· Вертольотів;

· Іншого озброєння і техніки.

Робота з текстом та роздатковим матеріалом (Стор. 1)

З'ясувавши, які сучасні засоби боротьби знають учні, підвожу їх до характеристики сучасного загальновійськового бою.

Підкреслюю, що бій може бути:

· Загальновійськовим;

· Протиповітряним;

· Повітряним;

· Морським.

Використовуючи обладнання кабінету, приклади з досвіду бойових дій та навчань, називаю та пояснюю характерні риси сучасного загальновійськового бою.

ОСНОВНИМИ РИСАМИ сучасного загальновійськового БОЮ є;

· Рішучість;

· Напруженість і швидкоплинність;

· Динамічність;

· Швидкий перехід від одних дій до інших;

· Одночасні потужні вогневі дії на велику глибину.

Завдання (Слайд 5)

1. Визначити і записати, яким може бути бій?

2. Визначити особливості сучасних війн та військових конфліктів.

(Слайд 6)

Особливості сучасних війн та військових конфліктів:

• Використання повітряно-космічного простору головним театром воєнних дій, досягнення цілей війни навіть без застосування сухопутних військ.

• Застосування високоточної неядерної зброї, яка за своєю руйнівною силою еквівалентна ядерній, а,інколи, і перевищує її

• Поєднання розвідки, передачі даних, управління військами і зброєю та вогневого ураження противника в масштабі часу, близькому до реального.

(Слайд 7)

Робота зі схемою (стор. 3)пояснення учня

Записати результати роботи (стор. 2 роздат. матеріалу)

Робота зі схемами бойових порядків відділення (стор. 4)пояснення учня

Заповнити схеми в роздат. матеріалі (стор. 2)

Види загальновійськового бою

Основними видами загальновійськового бою є оборона і наступ.

(Слайд 8)

ОБОРОНА- здійснюється умисно чи вимушено з головною метою – відбити наступ противника, завдати йому втрат і створити умови для переходу своїх військ у наступ. Оборона повинна бути стійкою, міцною, а в сучасних умовах, як правило, мобільною і скритою.

(Слайд 9)

(Слайд 10)

НАСТУП– основний вид бойових дій, який проводиться з метою – повного розгрому противника і оволодіння важливими районами (об’єктами ) місцевості. Без наступу не може бути перемоги у військовому конфлікті.

ЗУСТРІЧНИЙ БІЙ – різновид наступу.

(Слайд 11)

Це самий складний вид бойових дій. Приклад найбільшого зустрічного бою – битва під Прохоровкою (1943 р).

Сучасний загальновійськовий бій може вестися в умовах застосування зброї масового ураження (ЗМУ) або в звичайних умовах, практично за будь-яких погодних умов і цілодобово.

(Слайд 12)

2.2 Суть, характер і принципи сучасного загальновійськового бою

Робота з текстом та роздатковим матеріалом (Стор. 5)

(Слайд 13-15)

Характерні риси сучасного загальновійськового бою:

• рішучість,

• висока напруженість,

• швидкоплинність і динамічність,

• наземно-повітряний характер бойових дій,

• одночасний потужний вогневий

вплив на всю глибину побудови військ,

• застосування різноманітних способів ведення бою,

• швидкий перехід від одних видів дій до інших,

• складна радіоелектронна обстановка

• широке застосування різноманітних сил і засобів видів Збройних Сил України та інших військових формувань.

Основні принципи загальновійськового бою:

• постійна бойова готовність військових частин і підрозділів;

• відповідність бойових завдань підрозділів їх бойовим можливостям

• рішучість, активність і безперервність ведення бою;

• організація і підтримання безперервної взаємодії;

• раптовість дій і застосування військової хитрості, введення противника в оману;

• рішуче зосередження зусиль на головному напрямку та у вирішальний момент;

• маневр підрозділами, ударами та вогнем;

• усебічне забезпечення бою;

• повна напруга моральних і фізичних сил, використання морально-психологічного фактору в інтересах виконання бойового завдання;

• тверде і безперервне управління підрозділами;

• своєчасне відновлення боєздатності підрозділів;

• надійний захист військ.

Завдання

Визначити та записати характерні риси та принципи загальновійськового бою.

Питання

1.Як досягається рішучість?

2.Як досягається динамічність?

(Слайд 16)

2.3. Види вогню та манеру, їх значення в бою

Робота в парах

І пара

Робота з термінами та їх пояснення

«Удар», «Вогонь», «Маневр» (стор. 3 та 6 у опорному конспекті)

(Слайд 17)

Удар – одночасне ураження противника потужною дією на нього зброєю або військами.

Вогонь – ураження противника стрільбою, пуском з різних видів зброї та озброєння.

Маневр – організоване пересування військових частин і підрозділів у ході бою.

У сучасному бою солдатові необхідно вміти вести вогонь з особистої зброї та зброї колективної:

ІІ пара

Види вогню

(Слайд 18 )

ВИДИ ВОГНЮ:

За тактичними завданнями, що вирішується (на знищення, придушення, виснаження та ін..);

За видами зброї – зі стрілецької зброї, гранатометів, зброї бойових машин піхоти (бронетранспортерів), танків, артилерії, мінометі, протитанкових керованих ракетних комплексів, зенітних засобів та ін.

За способом ведення т(прямою, напівпрямою наводкою, із закритих вогневих позицій та ін.);

За напруженістю стрільби (одиночними пострілами, короткими або довгими чергами, безперервний, кинджальний, залповий та ін.);

За напрямами стрільби – фронтальний, фланговий та перехресний вогонь;

За способами стрільби – з місця, із зупинки, з ходу, з борту, з розсіюванням по фронту, з розсіюванням у глибину, по площі та інше;

За видами вогню – по окремій цілі, зосереджений, загороджувальний, багатоярусний, багатошаровий.

Вогонь буде ефективним, якщо його поєднувати з маневром. Олександр Суворов казав, що кожний солдат повинен знати свій маневр. Ця вимога для сучасного бою стала ще актуальнішою.

ІІІ пара

Види маневру

(Слайд 19)

Маневр силами і засобами проводиться з метою зайняття вигідного положення для ведення вогню по найуразливішому місцю в бойовому порядку противника, особливо у фланг і в тил, а також для виведення підрозділів з під удару противника.

Описание: C:\Users\Михаил\Desktop\1305324602_1.png

Видами маневру силами і засобами є:

ОХОПЛЕННЯ, ОБХІД та ВІДХІД.

ОХОПЛЕННЯ – маневр, який здійснюється з- метою виходу для удару у фланг противника.

ОБХІД – більш глибокий маневр, який здійснюється з метою виходу для удару по противнику з тилу.

ВІДХІД – це маневр, який застосовується з метою виведення своїх підрозділів з під удару противника і зайняття вигіднішої позиції. Проводиться тільки з дозволу старшого командира.

Маневр вогнем застосовується для ефективного ураження противника. Він полягає у зосереджені вогню взводу (відділення) по одній важливій цілі, в одночасному перенесені вогню взводом по кількох цілях.

У ході представлення результатів роботи учні заповнюють роздат. матеріал (стор. 3-4)

2.4. Екіпіровка військовослужбовців

Демонстрація екіпіровки солдата на прикладі одного з учнів

(Слайд 20-21)

Для успішного ведення бою солдат озброюється та екіпірується. Особистою зброєю солдата є: автомат (АКМ), ручний кулемет (РКК), ручний протитанковий гранатомет (РПГ), снайперська гвинтівка (СГ). Крім того, у солдата повинні бути необхідна кількість боєприпасів, ручні осколкові гранати, а також можуть бути протитанкові гранати.

До носильного екіпірування входять: польове спорядження, стальний шолом, протигаз, піхотна лопатка, фляга з водою, плащ-накидка, комплект польового обмундирування. Крім того, у солдата обов'язково має бути речовий мішок з такими речами: казанок, кухоль, ложка, сухий пайок, індивідуальна аптечка, засоби знезараження води, предмети особистої гігієни. Усе це становить ту частину екіпіровки, яка перевозиться БМП, БТР або автомашиною і розміщується згідно з рекомендаціями.

Солдат зобов'язаний тримати особисту зброю та екіпіровку в справному стані, постійно стежити за витрачанням боєприпасів, вчасно доповідати про те, що половину боєприпасів витрачено.

Завдання

Записати елементи екіпіровки та склад речового мішка (стор. 4 роздат матеріал)

(Слайд 22)

3.Заключна частина – 3 хв.

3.1. Наголошення на темі, меті уроку та повноті викладання матеріалу.

3.2. Закріплення вивченого матеріалу

Питання для закріплення:

1) Дати визначення загальновійськовому бою;

2) Назвіть види загальновійськового бою;

3) Розкажіть про види вогню та маневру бою;

4) Який вид бойових дій, на вашу думку, найхарактерніший для локальних бойових конфліктів сучасності? Відповідь обґрунтуйте.

3.3. Підсумки уроку:

1) Вказую на недоліки у засвоєні програмового матеріалу.

2) Відзначаю найбільш активних учнів;

3) Оголошую оцінки та коментую їх;

(Слайд 23)

3.4.Домашне завдання:

1)підручник, стор.52-67;

2)конспект уроку;

3)тренування стройових вправ.

Викладач: М.М.Прокопчук.

Кiлькiсть переглядiв: 8434

Коментарi