Індивідуальний та диференційований підхід до учнів – це важлива складова частина методики навчально-виховної роботи вчителя. Реалізації диференційованого підходу сприяє організація ігор, змагань, тимчасових творчих колективів, створення спеціальних педагогічних ситуацій, що допомагають розкрити гідності учнів. Диференційований підхід дає можливість впливати на відносини між особистістю і групою, групою і колективом, дітьми та дорослими і т.д.
Найважливіше завдання сучасної української школи – дати майбутнім свідомим громадянам нашої Вітчизни глибокі та міцні знання, виробити уміння й навички, застосовувати їх на практиці.
Для того, щоб давати суттєві знання учням, намагаюсь постійно збагачувати свої знання, розширювати свій світогляд: черпаю нову корисну інформацію з фахових журналів, цікавлюсь досвідом досвідчених учителів, мене також приваблюють цікаві розробки уроків, методи і прийоми роботи вчителів. Нове та раціональне використовую на своїх уроках, практикую проведення уроків з використанням ІКТ. Маю власний веб-сайт http://myhailo-prokopchuk.edukit.mk.ua через який ділюся своїми напрацюваннями.
Урок з предмету «Захист Вітчизни» спрямовується не на «середнього» учня, а на засвоєння програмного матеріалу кожним учнем з урахуванням його підготовки і розвитку. Кожний урок становить єдиний процес, в якому виконання усіх завдань здійснюється у взаємному зв’язку. В той же час, загальні закономірності побудови уроку допомагають ефективніше підготуватися до нього.
Під час своєї діяльності враховую загальні вимоги до проведення сучасного уроку, а саме:
1. озброювати учнів свідомими, глибокими, міцними знаннями;
2. формувати в учнів міцні навички та вміння, що сприяють підготовці їх до захисту Вітчизни;
3. підвищити виховний ефект навчання на уроці, формувати в учнів у процесі навчання риси особистості – патріота України;
4. здійснювати всебічний розвиток учнів, розвивати їхні загальні та індивідуальні особливості готовності до військової служби та захисту Вітчизни;
5. формувати в учнів самостійність, творчу активність, вміння творчо вирішувати завдання, які трапляються в житті та у надзвичайних ситуаціях;
6. вироблення вміння самостійно вчитися, отримувати та поглиблювати чи поповнювати знання;
7. формувати в учнів позитивні мотиви навчальної діяльності, бажання вчитися, потребу в розширенні й отриманні знань, позитивне ставлення до навчання та захисту Вітчизни.
Для проведення уроків з предмету «Захист Вітчизни» в гімназії використовую кабінет з предмету, майданчик для стройової підготовки та спортивний майданчик.
Уроки розпочинаю з шикування учнів, рапорту чергового, привітання, ознайомлення із завданням на урок, виконання стройових вправ. Готуючись до проведення уроків, враховую особистісно-орієнтований підхід до навчання учнів. На уроках вирішую три основні напрями: оздоровчий, тренувальний, освітній. Тренувальний напрям служить для підвищення рівня рухової підготовленості. Освітній напрям дає змогу озброїти учнів знаннями.
Теоретичні уроки проводжу з використанням мультимедійних засобів (презентації, електронні посібники, відеофільми).
Прагну, щоб кожен урок був логічним продовженням попереднього і, водночас, підготовкою до наступного, змістовним, цікавим для учнів і таким, що спонукає їх до активної діяльності.
Однією з головних умов успішного навчання захисту Вітчизни, вважаю, здатність тримати військову дисципліну на уроці.
У практиці роботи з предмету «Захист Вітчизни» застосовую різні методи навчання:
- Словесні – пояснення, розповідь, розпорядження, команда, підрахунок;
- Наочні – показ вправи вчителем, показ плакатів, схем, карток, презентацій;
- Практичні – виконання вправ учнями.
Пояснення намагаюсь, щоб було лаконічним, конкретним, доступним і відповідати рівню розвитку учнів
Бесіду проводжу у вигляді запитань-відповідей, з чого видно, як учні засвоїли матеріал.
Команда розпорядження вчителя, що має конкретну форму і точний зміст.
Команда часто супроводжується рахунком, що регулює темп і ритм вправ, як правило, використовую при проведенні практичних занять з вогневої, стройової, тактичної, фізичної підготовка та Цивільного захисту.
До практичних методів навчання належать вправи. Багаторазове повторення допомагає швидше оволодіти технікою вправи і підвищує якість виконання.
Під час проведення уроку намагаюсь поєднувати словесні методи навчання, наочного сприймання та практичні методи виконання вправ. Правильне поєднання цих методів сприяє формуванню в учнів повнішого уявлення про рухову дію.
Намагаюсь привчати учнів до військової термінології, збагачувати їхній словниковий запас.
На уроках використовую такі елементи новітніх педагогічних технологій:
Фронтальний метод полягає в тому, що всі учні класу одержують одне завдання і вони виконують його одночасно під наглядом вчителя. Такий метод використовую при виконанні нормативів з Цивільного захисту, стройової підготовки.
Позмінний метод полягає в тому, що учнів поділяють на зміни, які по черзі виконують вправи. Наприклад, такий метод використовую при виконанні нормативів стрільби з пневматичної гвинтівки.
При груповому методі учнів об’єдную в групи за рівнем фізичної підготовленості. Роботою кожного відділення керує командир, він же забезпечує допомогу та керування групою. Після виконання першого завдання відділення, по команді вчителя змінюють місце занять. Інколи використовують декілька варіантів групового методу організації учнів. Такий метод використовую при проведенні занять з тактичної підготовки на польових зборах.
При одному варіанті кожне відділення проходить на протязі уроку всі етапи занять. При другому – виконує одне-два завдання, а на наступних уроках – інші. Груповий метод дозволяє дати всім учням різноманітні завдання, але й потребує підготовки активу учнів, здатного керувати відділенням, страхувати і допомагати при розучуванні вправ. Груповий метод частіше використовую при удосконаленні рухових дій і навиків.
Індивідуальний метод і метод змагання тісно переплетені один з одним.
В своїй роботі проводжу нестандартні уроки, наприклад: урок-змагання, урок-вікторина із застосуванням теоретичних і практичних знань, уроки-конкурси. У ході навчання реалізую міжпредметні зв’язки з предметами природничого, гуманітарного напрямів, основами здоров'я, завдяки цьому уроки для учнів стають цікавішими і захоплюючими, веселими і пізнавальними.
Online Loans
2018-03-26 06:20:02consumer lending low credit score loans installment loans [url=http://installmentloans.bid]installment loans[/url]...
Direct Lender Loans
2018-03-08 20:38:14installment loans guaranteed quick credit installment loans guaranteed [url=http://installmentloans.bid]installment loans guaranteed[/url]...